Klantenservice

Hieronder vind je uitgebreide helpteksten die je wegwijs maken op Grote Speelgoedshop. Heb je een vraag of opmerking? Gebruik het contactformulier en je ontvangt uiterlijk de volgende werkdag antwoord. Onze klantenservice is ook telefonisch bereikbaar.

1. Bestellen?

2. Betalen & Geldzaken

3. Levering / Verzending

4. Retourneren

5. Garantie


 

1. Bestellen?

Zoeken naar produkten
Je kan naar producten zoeken door middel van je zoekopdracht in de bovenstaande zoekbalk. Je kan zoeken op merknaam, artikelnaam of trefwoord. Kan je het gewenste product niet vinden, probeer dan eens andere trefwoorden. Vind je veel te veel artikelen, probeer dan je zoekopdracht te verfijnen door bijv. op combinatie van merk en artikelnaam te zoeken.
Bestellen van producten
Je kunt producten in je winkelwagen leggen door het juiste aantal in te vullen. Een overzicht van je bestelling vind je in het winkelwagentje. Al onze prijzen zijn inclusief BTW. Als je een bestelling wilt versturen dan klik je op “bestelling afronden” en log je in met je email adres en wachtwoord, als je dat al niet hebt gedaan, of je maakt hier een account aan. Je kan eventueel ook als 'gast' afrekenen en dan is er geen account nodig. Op de one-page-checkout kan je het factuur- en verzendadres invullen, kies je de verzendmethode en de betaalmethode en controleer je goed alle gegevens. Als alles klopt en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden dan klik je op “bestelling verturen”. Je hebt nu een bestelling geplaatst en de overeenkomst gesloten. Je ontvangt een e-mail als bevestiging van je bestelling. We laten je ook per e-mail weten wanneer je bestelling is verzonden. Check a.u.b. eventueel je spambox.
Annuleren van bestelling

Je kunt een bestelling alleen annuleren als deze nog niet betaald is. Als een bestelling al betaald is (en op voorraad is) zit deze namelijk al in het afleveringsproces.

Annuleer een bestelling middels het  contactformulier en vermeld het ordernummer van de bestelling die je wilt annuleren. Je vindt dit ordernummer in de e-mail die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling. We kijken dan wat we nog kunnen regelen voor je, maar er zijn helaas geen garanties dat het nog op tijd lukt.

Vorige bestellingen bekijken
Rechts bovenin op de site vind je de link met ‘mijn account’. Hier vind je al je persoonlijke gegevens: bestellingen die gedaan zijn, spaarpuntensaldo, wijzigen van gegevens, nieuw wachtwoord opvragen, bestelling volgen e.d.

2. Betalen & Geldzaken

iDeal - via Mollie
Alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Je kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Dit is de snelste betaalmethode. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Als je internetbankiert, kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.
Paypal & Creditcards
Paypal is een veilde veilige, eenvoudige manier van online betalen met creditcards of een bankoverschrijving. Door het ingeven van slechts een e-mailadres en wachtwoord kan al een betaling worden gedaan.
Creditcards
Wij accepteren alle VISA en Mastercard creditcards. Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met je creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.
 
Bankoverschrijving - via Mollie
Bij bankoverschrijving ontvang je per email informatie hoe en waarheen je de betaling kunt overschrijven. Let op, bij deze betaling verwerken we pas je order zodra wij de betaling op de bank ontvangen hebben. Vervolgens gelden de levertijden die op dat moment op de site vermeld staan. *Let op: Je maakt het bedrag over aan Mollie die voor ons de betalingen verwerkt. Je kunt dus geen betalingen rechtstreeks aan ons doen.
Bancontact / MisterCash - via Mollie
Met MisterCash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas. De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd. Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via MisterCash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.
SofortBanking - via Mollie
Klanten in Duitsland (vooral hier is SofortBanking erg populair), Oostenrijk, Zwitserland en België kunnen op deze manier veiliger en sneller betalen.
Veilig Betalen - Beveiligde internetverbinding bij betalen
Je betaalgegevens worden verstuurd door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet, om je gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens – inclusief naam, adres en uw bank- of creditcardgegevens – gecodeerd verstuurd via een beveiligde server van Mollie. Zodoende zijn alle bank-, creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem. Je herkent de beveiling in het afrekenproces doordat er https:// in de adresbalk verschijnt.

3. Levering / Verzending

Afleveren op gewenst adres
Je bestelling kan je laten bezorgen op het door jouw opgegeven adres. Deze wordt door DHL Pakketservice geleverd.
Bezorgkosten
De verzend- en afhandelingskosten voor Nederland bedragen vanaf € 7,50.
De verzend- en afhandelingskosten voor België bedragen vanaf € 12,50.
Levering in 1-2 werkdagen

Bijna alle producten op https://www.grotespeelgoedshop.nl/ zijn op voorraad en dus meteen leverbaar. Voor deze producten geldt: als je op werkdagen besteld en betaald voor 15:00 uur, wordt je bestelling nog dezelfde dag verzonden en de volgende werkdag bezorgd. Uiteraard lukt dit vaak wel, maar niet altijd. Wij vragen je begrip hiervoor. 

Wat is de levertijd van produkten die niet voorradig zijn?
Wanneer je meerdere produkten in één keer bestelt, kan het zijn dat niet elk artikel voorradig is (ook niet bij onze leveranciers). Wij wachten maximaal 10 werkdagen met verzenden tot je bestelling compleet is. Mocht je bestelling na 10 werkdagen nog niet compleet zijn dan verzenden wij alvast de voorradige produkten. De ontbrekende produkten ontvang je op een later moment. Je wordt vanzelf per e-mail op de hoogte gebracht. Eventueel kunnen de ontbrekende artikelen ook direct gecrediteerd worden, zodat het pakket gelijk naar je verzonden kan worden. Dit zullen we eerst met je overleggen.
Wat zijn de levertijden in het buitenland?
De verwachte levertijden zie je in onderstaand overzicht: slechts een indicatie. De duur van een zending is afhankelijk van het land van bestemming. De hieronder genoemde levertijden zijn alleen van toepassing op bestellingen waarvan de produkten voorradig zijn en waarvan wij de betaling hebben ontvangen.
Belgie 48 uur
De zending volgen binnen Nederland & België | Verzending vertraagd
Vanaf het moment dat je bestelling door ons wordt overgedragen aan DHL kan je deze volgen via de Track & Trace van DHL. De link van Track & Trace is te vinden in de e-mail die naar je is verzonden m.b.t. de verzending van je pakket. Het kan voorkomen dat er geen status van je pakket bekend is bij PostNL. In dat geval heeft PostNL de barcode nog niet verwerkt. In sommige gevallen is PostNL niet in staat je bestelling de volgende dag al af te leveren. Als je in beide gevallen 3 dagen na ontvangst van de verzendmail nog geen status kunt bekijken, neem dan contact met ons op. 
Niet thuis bij bezorging
Let op: onderstaande afleverinformatie geldt alleen voor zendingen binnen Nederland. 

Ben je niet thuis en kan het pakket ook niet bij je buren worden afgeleverd? Dan volgen nog 3 afleverpogingen. Tevens ontvang je een briefje in de bus waarmee je de volgende opties hebt:

  • Je pakje afhalen bij depot
  • Je pakje bij één van je buren laten bezorgen
  • Je pakje op een andere dag/tijd laten bezorgen

4. Retourneren

Ben je toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dan zullen we dit zo goed en snel mogelijk oplossen. We hebben onze service op een rijtje gezet, zodat meteen duidelijk is wat je van ons mag verwachten:
  • 14 dagen bedenktermijn op al onze producten.
  • Artikelen kun je zonder opgave van redenen retoursturen.
  • Bij retour: je geld binnen drie tot vijf werkdagen weer op je rekening.
  • Minimaal 6 maanden garantie op al onze producten.
  • Bij defect: in 90% van de gevallen heb je binnen vijf werkdagen weer een werkend product in huis.
Gedurende 14 dagen na ontvangst van de goederen kan je deze altijd zonder opgave van redenen retourneren. De goederen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd te worden. 

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen: 

  • Softwarepakketten, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als deze zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
  • Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof waarvan de verpakking is geopend.
  • Artikelen zoals oordopjes, in-ear-headsets, stijl- en krultangen, tandenborstels en massage-, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verpakking is geopend. Deze kun je om hygiënische redenen niet ruilen.
Tijdens de bedenktijd mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in 'winkelstaat' is, dan kan het zo zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt. 

Vul voordat je een artikel opstuurt altijd eerst het contactformulier in. Je ontvangt dan een e-mail met instructies voor het retourzenden van een artikel.

De verzendkosten voor het terug sturen zijn voor eigen rekening. Je kunt hierbij kiezen voor brievenbuspost of pakketpost.
Verkeerd artikel ontvangen / functioneert niet naar behoren
Bij ontvangst van een verkeerd artikel graag eerst controleren welk artikel je hebt besteld en welk artikel via de mail is bevestigd. Komt dit niet overeen met de ontvangen artikelen, neem dan zo snel mogelijk contact op middels ons contactformulier met vermelding van het ordernummer en de naam van het desbetreffende artikel. Wij zullen je klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend product toesturen.

5. Garantie

Produkten retourneren
Als je een produkt ontvangt dat niet naar behoren functioneert, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice met vermelding van het ordernummer en de naam van het desbetreffende artikel. Wij zullen je klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend produkt toesturen. Bij bepaalde goederen kan bijvoorbeeld om hygiënische en producttechnische redenen geen garantie worden gegeven.
Garantie door fabrikant
Nadat de wettelijke garantieperiode van het produkt is verlopen heb je recht op de garantie die door de fabrikant zelf is afgegeven. Deze garantievoorwaarden zijn specifiek voor elk produkt. Je vindt ze terug op de verpakking/in de documentatie die bij het produkt is bijgevoegd. Wil je aanspraak maken op deze garantie, neemt dan contact met ons op of richt je tot de fabrikant.
Een klacht melden
Wij doen ons uiterste best om je zo snel en goed als mogelijk van dienst te zijn. Heb je toch een vraag of een klacht over onze produkten of de afhandeling van de bestelling, dan kun je dit doorgeven aan onze klantenservice. Wij zullen binnen 1 werkdag contact met je opnemen.