Retourneren

BELANGRIJKE REGELS EN VOORWAARDEN BIJ HET WETTELIJK HERROEPINGSRECHT EN RETOURNEREN GOEDEREN:

- Particuliere klanten hebben , zoals in de wettelijke omschrijving bepaald, het recht goederen binnen 14 dagen te retourneren zonder opgaaf van reden. Hierbij moet cliënt zich echter wel houden aan diverse voorwaarden die ook wettelijk zijn gesteld. Daarnaast dient cliënt zich bewust te zijn op de voorwaarden zoals deze betrekking hebben op deze webwinkel. Het is wel van belang dat het product compleet en ongebruikt is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit. De transportkosten voor het retour sturen is voor rekening van de klant.

- Zakelijke klanten hebben , zoals in de wettelijke omschrijving bepaald, geen recht op retourneren van goederen.

 

ANNULEREN VAN UW BESTELLING :

Cliënt heeft de order geplaatst via onze webshop of via een gekoppeld verkoopplatform, echter wil binnen 24 uur na aankoop de order annuleren, dan zijn de mogelijkheden beperkt omdat uw order al is verwerkt en mogelijk al in uitlevertraject zit. Wij gaan checken ook de order nog te annuleren is.

-indien ja , dan crediteren we 90 % van uw aankoopbedrag ,
-indien nee, dan kunt u de levering aan de deur weigeren, zodat deze weer retour komt naar ons , daarna crediteren we 85 % van uw aankoopbedrag.

 

UITSLUITING EN VOORWAARDEN RECHT OP HERROEPING OF RETOURNEREN:

- Het herroepingsrecht is uitgesloten voor: Producten die naar uw specificatie gemaakt zijn, zoals producten welke zijn gegraveerd. Voor producten die na opening vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden, zoals oorsieraden, ondermode en zwemkleding.

- Retour sturen is altijd voor eigen kosten en geschied geheel volgens voorwaarde van de webwinkel.

- Het artikel moet onbeschadigd, in een degelijke verpakking zitten en voorzien zijn van alle labels, kaartjes e.d. zoals bij levering aanwezig.

- Horloges, kleding of sieraden dienen ongeschonden en ongedragen te zijn, passen mag natuurlijk. Er mag echter geen enkele vorm van gebruik aantoonbaar zijn.

- Artikelen die verzegeld zijn mogen niet geretourneerd worden met een verbroken zegel.

 

REGELS RETOURNEREN:

- Indien men wenst te retourneren dan dient men dit binnen 14 dagen na aankoop te melden bij de webshop, en vervolgens heeft U 14 dagen de tijd om het artikel retour te sturen aan juiste adres van de webwinkel.

- Indien producten bij levering reeds defect blijken, dient u dit binnen 24 uur na ontvangst te melden. Wij zullen dan contact met u opnemen om het product om te ruilen, te repareren of retour te nemen.

- Men meldt een retouraanvraag middels de digitale weg: [email protected] of telefonisch tijdens kantooruren.

- Men volgt en voldoet duidelijk aan de instructies die worden gegeven voor aanname retouren.

- Indien u aanspraak wilt maken op het retourrecht (geldig voor artikelen die foutief zijn geleverd of geleverd met breuk) of vanwege redenen die vallen onder herroeping- & retourrecht en niet zijn aangegeven als artikelen waarvoor uitzondering van retour geldt dan vult u benodigde retour-contactformulier zo zorgvuldig mogelijk in. Ook wanneer u niet tevreden bent met de voorwaarden of aanspraak wilt maken op retour daar de voorwaarden anders aangeven dan kunt u het formulier invullen. Uw retouraanvraag wordt dan door een medewerker in behandeling genomen.

- Op het moment dat uw zending is geaccepteerd en verwerkt krijgt u binnen 14 dagen uw geld terugbetaald. Dit houdt in alle kosten die u heeft voldaan voor ontvangst van het artikel zoals aanschafkosten, verzendkosten en eventuele overige kosten. De kosten voor het retourzenden zijn echter voor eigen rekening.

- Wanneer een artikel wordt teruggezonden dienen alle benodigde overige documenten zoals een pakbon, certificaat of andere bij het artikel te zijn bijgevoegd.

- De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.’’

 

TIP BIJ RETOURNEREN:

Wij adviseren u het pakket aangetekend te retourneren, dit i.v.m. kwijtraken of beschadigen. Dit is niet verplicht maar kan u en ons helpen te voorkomen dat er situaties ontstaan van geschil. Wanneer u uw pakket aangetekend terugstuurt, hoeft dit niet extra verzekerd. De zorg ligt bij de post- en pakketdienst.

In alle gevallen van niet bepaalde geschillen, opgenomen in deze specifieke voorwaarden, beroepen wij ons op onze algemene voorwaarden. Deze zijn immer leidend

 

Hoe dien ik een klacht in?
Het kan zijn dat je een klacht hebt over een geleverd product of over onze dienstverlening. Dat vinden wij heel vervelend en willen wij graag oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat je tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien je klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie, service en kwaliteit te verbeteren.

Hoe behandelen wij een klacht?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: [email protected]

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie.

Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


Hoe kun je een klacht indienen?

Grote Speelgoedshop
T.a.v. afdeling Klantenservice

Kievitsweg 4-E

4791RW Klundert
T   0168-745 087 (bereikbaar tussen 9.30-16.00 uur of stuur aub een email)

Email [email protected]

 

Geoblocking
Per 3 december 2018 is de Geoblocking Verordening (EU 2018/302) van toepassing. Kort gezegd regelt deze verordening dat Webshops, consumenten uit andere lidstaten, niet mogen discrimineren bij het bieden van toegang tot websites en de aankoop van producten en diensten. Klanten moeten, ongeacht hun woon- of vestigingsplaats, toegang hebben tot de website van hun keuze, ook als die website zijn activiteiten niet richt op het land waar de klant gevestigd is. De webwinkelier hoeft hierbij niet te leveren aan klanten die gevestigd zijn in landen waar hij zijn activiteiten niet op richt, maar moet wél klanten accepteren die bereid zijn om de goederen of diensten af te halen in een leveringsgebied waar de website zich wél op richt.